PPP20

Zajęcia postdiagnostyczne

Dzieci w wieku przedszkolnym
„PSYCHOMOTORYKA NEUROROZWOJOWA” - rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: dzieci w wieku 4-5 lat.

Cel zajęć: zajęcia mają na celu rozwijanie sprawności motorycznej poprzez m.in.: normalizację napięcia mięśniowego, utrwalanie prawidłowych, podstawowych wzorców ruchowych postawy lokomocji, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, wzrokowo-słuchowej oraz wzrokowo-ruchowo-czuciowej, doskonalenie reakcji równoważnych, eliminację współruchów i ruchów mimowolnych utrudniających lub zaburzających wykonywanie zamierzonych czynności, doskonalenie schematu ciała, orientacji w czasie i przestrzeni oraz kształcenie dominacji stron ciała.

Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja trwa od 25.08.2025 r. do 08.09.2026 r. Na zajęcia przyjmowane są w pierwszej kolejności dzieci kierowane przez specjalistów z ramienia Poradni. Liczba miejsc jest ograniczona.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: m.stepien@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.

O zakwalifikowaniu na zajęcia zostaną Państwo poinformowani drogą mailową lub telefoniczną do dnia 12.09.2025 r.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się we wtorki w godz. 8.00 – 9.00 (sala nr 11, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17).

Czas trwania zajęć: od 23.09.2025 r. do 02.06.2026 r.

Ważna informacja dotycząca zajęć: na zajęciach obowiązuje strój sportowy i obuwie zmienne.

Prowadzący zajęcia: Agnieszka Sobieraj, Magdalena Stępień

„SPOTKANIA Z BAŚNIĄ” - rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: dzieci w wieku 5-6 lat. Na zajęcia zapraszamy dzieci nieśmiałe, przejawiające postawy lękowe, mające trudności z nawiązywaniem kontaktów społecznych, lecz nie dla dzieci ze spektrum autyzmu.

Cel zajęć: zmniejszenie lub usuwanie lęku, łagodzenie napięć w kontakcie z dorosłym lub/i rówieśnikiem, budzenie ufności do ludzi, podnoszenie samooceny i wiary w siebie, pobudzanie twórczości i wyobraźni w zabawach w grupie.

Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja trwa od 25.08.2025 r. do 16.09.20205 r. Na zajęcia przyjmowane są dzieci po konsultacji z psychologiem opiekującym się placówką do której dziecko uczęszcza.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z psychologiem prowadzącym zajęcia: bkaczynska@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.

O zakwalifikowaniu na zajęcia dowiedzą się Państwo drogą mailową lub telefonicznie najpóźniej do dnia 17.09.2025 r.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w czwartki w godz. 16.00-16.55 (sala konferencyjna,PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17).

Czas trwania zajęć: zajęcia realizowane są w dwóch cyklach:

I półrocze: od 25.09.2024 r. do 18.12.2025 r. (14 spotkań)

lub

II półrocze: 19.02.2026 r. do 28.05.2026 r. (14 spotkań)

Prowadzący zajęcia: Beata Kaczyńska, Marzena Chmielewska

„ZGRANE CIAŁO-LEPSZY START” - rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: dzieci w wieku 6 lat z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz z trudnościami emocjonalnymi i behawioralnymi.

Cel zajęć: zajęcia oparte są na programach "Bilateralna Integracja (BI) wg. S.Dobie" oraz "Sensogimnastyka mózgu". Są to metody, które łączą sensorykę, neuronaukę i ruch.

Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja trwa od 25.08.2025 r. do 05.09.2025 r. Na zajęcia przyjmowane są dzieci posiadające opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej z odpowiednimi zaleceniami oraz dzieci nieobjęte terapią w innych placówkach.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: ajesionkowska@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.

O zakwalifikowaniu na zajęcia decydują osoby prowadzące, a informacja o przyjęciu zostanie do Państwa przesłana drogą mailową.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w czwartki w godz. 17:30-18:30 (sala nr 11, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17).

Czas trwania zajęć: od 15.09.2025 r. do 18.06.2026 r.

Prowadzący zajęcia: Anna Jesionkowska, Magdalena Wardzińska

„GRUPOWE ZAJĘCIA ROZWOJOWO-TERAPEUTYCZNE INSPIROWANE METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W. SHERBORNE” - rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: dzieci w wieku 3 i 4 lat, które przejawiają postawy lękowe, są wycofane i niepewne siebie, mają problemy adaptacyjne.

Cel zajęć: wspomaganie rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka poprzez wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie oraz kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów w grupie.

Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja na I półrocze roku szkolnego 2025/2026 odbędzie się od dnia 1.09.0205 r. do 15.09.2025 r. W zgłoszeniu należy podać imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia dziecka, numer przedszkola do którego uczęszcza, trudności dziecka, numer telefonu rodzica. Liczba miejsc ograniczona (do 10 dzieci).

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: diwaniszczuk@eduwarszawa.pl

Powiadomienie o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia odbędzie się drogą mailową.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w środy w godz. 17.00-18.00 (gabinet nr 11, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17).

Czas trwania zajęć: do 24.09.2025 do 14.01.2026r.

Prowadzący zajęcia: Danuta Iwaniszczuk

„KODUJ, KODUJ PRZEDSZKOLU” - nowy rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci w wieku 6 lat.

Cel zajęć: wspieranie rozwoju koncentracji uwagi, samodzielności oraz kreatywności, rozwijanie spostrzegawczości i pamięci, rozwijanie analizowania oraz logicznego myślenia, kodowanie i rozkodowywanie.

Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja trwa od 25.08.2025 r. do 08.09.2025 r. Pierwszeństwo na zajęcia mają dzieci kierowane przez psychologów z ramienia Poradni oraz te, które nie uczestniczą na zajęciach o podobnej tematyce. Liczba miejsc jest ograniczona.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: asmietanska@eduwarszawa.pl

O wyniku rekrutacji rodzice zostaną poinformowani mailowo w dniu 09.09.2025 r.

Termin zajęć: cykl spotkań odbywać się będzie co dwa tygodnie w czwartki w godzinach 15:00-16:00 w sali konferencyjnej w PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17.

Czas trwania zajęć: od 11.09.2025 r. do18.06.2026r.

Prowadzący zajęcia: Agnieszka Śmietańska

„ZA KURTYNĄ”- zajęcia rozwijające zdolności teatralne w nowym roku szkolnym 2025/2026

Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci w wieku 5 i 6 lat.

Cel zajęć: praca nad sobą w grupie 8 osób. Nabywanie umiejętności rozumienia i używania swoich emocji. Ożywianie wyobraźni i fantazji, w oparciu o bajkoterapię i teatr. Wzbogacanie sposobów własnej ekspresji. Doskonalenie wymowy pod względem wyrazistości barwy i siły głosu.

Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja trwa od 25.08.2025 r. do 08.09.2025 r. W pierwszej kolejności na zajęcia przyjmowane są dzieci kierowane przez psychologów z ramienia Poradni oraz nieuczęszczające na zajęcia o podobnej tematyce. Liczba miejsc jest ograniczona.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: asmietanska@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.

O zakwalifikowaniu na zajęcia zostaną Państwo poinformowani drogą mailową w dniu 09.09.2025 r.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w środy w godz. 15:00-16:00 (sala konferencyjna, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17).

Czas trwania zajęć: od 10.09.2025 r. do 12.06.2026 r.

Prowadzący zajęcia: Agnieszka Śmietańska, Magdalena Stępień

„ZAGADKOWE DŹWIĘKI”

Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci w wieku 5 i 6 lat.

Cel zajęć:  rozwijanie funkcji słuchowych, ćwiczenie uwagi słuchowej, doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, ćwiczenie pamięci słuchowej, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie koordynacji słuchowo- wzrokowo-ruchowej.

Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia w pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci kierowane przez  psychologów opiekujących się przedszkolem, do którego uczęszcza dziecko oraz mające w zaleceniach opinii potrzebę rozwijania koncentracji ogólnej oraz poprawę percepcji słuchowe

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: mchodorowska@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w poniedziałki w godz. 16.00-17.00 (sala konferencyjna) - cykl 12 spotkań.

Prowadzący zajęcia: Elżbieta Pomykała, Monika Chodorowska

„UWAŻNOŚĆ W EDUKACJI - KOSMOS I KAJO” – zajęcia zwiększające koncentrację uwagi.

Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci w wieku 6 lat.

Cel zajęć: rozwijanie koncentracji uwagi oraz umiejętności rozpoznawania emocji. Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, zwiększenie koncentracji uwagi, poprawa pamięci, zmniejszenie poziomu stresu, poprawę relacji rówieśniczych w grupie.

Rekrutacja na zajęcia: w pierwszej kolejności na zajęcia przyjmowane są dzieci kierowane przez  psychologów opiekujących się przedszkolem, do którego uczęszcza dziecko.  Na zajęcia zapraszamy dzieci, które nie uczestniczą w zajęciach o podobnej tematyce.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: adrianna.maciejewska@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w czwartki w godz. 15:00-16:00 (sala konferencyjna).

Zajęcia odbywają się w dwóch cyklach:

I półrocze: od 26.09.2024 r. (10 spotkań).

II półrocze: od 20.02.2025 r. (10 spotkań).

Prowadzący zajęcia: Adrianna Maciejewska, Aleksandra Wysocka

„GIMNASTYKA SENSOSMYKA” - ZAJĘCIA RUCHOWE - rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci w wieku od 4 do 6 lat.

Cel zajęć: kształtowanie równowagi oraz koordynacji, wzmacnianie mięśni centralnych, poprawa koncentracji.

Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja rozpoczyna się od 25.08.2025r. i trwa do 17.09.2025r. W pierwszej kolejności na zajęcia przyjmowane są dzieci posiadające aktualną diagnozę SI z zaburzeniami posturalnymi, zaświadczenie od fizjoterapeuty o problemach posturalnych, lub skierowanie od innego specjalisty z PPP 20.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: sblacharska@eduwarszawa.pl

O zakwalifikowaniu na zajęcia dowiedzą się Państwo drogą mailową najpóźniej do dnia 18.09.2025 r.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w piątki o godz. 15.00 (sala 11, PPP20, ul. Powstańców  Śląskich 17).

Czas trwania zajęć: od 19.09.2025 r. do 26.06.2026 r.

Prowadzący zajęcia: Sylwia Blacharska

“W ŁAPKI GRAMY" - ZAJĘCIA Z TERAPII RĘKI - nowy rok szkolny 2025/2026 

Adresaci zajęć: zajęcia skierowane są do dzieci 5 i 6 letnich mających obniżony poziom rysunkowy, problem z prawidłowym chwytem pisarskim i naciskiem na kartkę.

Cel zajęć: terapia ręki ma na celu usprawnianie motoryki małej, pracę nad rozwojem prawidłowego chwytu pisarskiego i nacisku narzędzia pisarskiego na kartkę.

Rekrutacja na zajęcia: pierwszeństwo przy zapisie mają dzieci kierowane na zajęcia przez specjalistów Poradni oraz te, które nie uczęszczają na podobne zajęcia.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: sbednarek@eduwarszawa.pl

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.

Termin zajęć: zajęcia będę odbywały się w dwóch małych grupach w poniedziałki o godz. 14:00 i 15:00 w gabinecie nr 5 w Filii PPP20 ul. Pełczyńskiego 26.

Czas trwania zajęć: zajęcia rozpoczną się 29.09.2025 r. i 09.02.2026 r., będą trwały jeden semestr. 

Prowadzący zajęcia: Sylwia Bednarek

„TERAPIA PEDAGOGICZNA”- rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: zajęcia skierowane są do dzieci w wieku przedszkolnym mających trudności w     opanowaniu podstawy programowej dla przedszkoli.

Cel zajęć: terapia pedagogiczna ma na celu usprawnianie funkcji słuchowo-językowych, wzrokowo-przestrzennych, koordynacji wzrokowo-ruchowej, umiejętności matematycznych, motoryki małej i dużej w zależności o potrzeb konkretnego dziecka.

Rekrutacja na zajęcia: pierwszeństwo przy zapisie mają dzieci kierowane na zajęcia przez specjalistów Poradni oraz te, które nie uczęszczają na podobne zajęcia.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: sbednarek@eduwarszawa.pl

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.

Terminy zajęć: zajęcia będą odbywały się raz w tygodniu indywidualnie lub w małych grupach:

> we wtorki o godz.14:00 i 15:00 (gabinet nr 5, Filia PPP20 ul. Pełczyńskiego 26)

> w piątki o 16:00 i 17:00 (gabinet nr 5, Filia PPP20 ul. Pełczyńskiego 26)

Czas trwania zajęć: zajęcia rozpoczną się w drugim tygodniu września 2025 r. i będą trwały cały rok     szkolny.

Prowadzący zajęcia: Sylwia Bednarek

W przypadku pytań

Zapraszamy do kontaktu

Często zadawane pytania

FAQ

Kto może korzystać z pomocy poradni?

Nasza poradnia świadczy pomoc psychologiczno – pedagogiczną dzieciom i młodzieży, uczęszczającym do szkół i przedszkoli z rejonu Dzielnicy Bemowo, a także dzieciom zamieszkałym w Dzielnicy Bemowo, nieobjętym edukacją przedszkolną. Poradnia udziela także pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, udziela rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży, a także wspomaga przedszkola, szkoły i placówki z rejonu dzielnicy Bemowo
w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Czy pomoc w poradni jest bezpłatna?

Wszystkie formy pomocy oferowane przez naszą poradnię są bezpłatne. 

W jaki sposób można zapisać dziecko  na badania diagnostyczne w poradni?

Na badania diagnostyczne do psychologa, logopedy oraz pedagoga/ terapeuty pedagogicznego umówić można się osobiście w recepcji poradni lub telefonicznie. Ze względu na specyfikę procesu diagnostycznego  na wyżej wymienione badania poradnia nie prowadzi zapisów elektronicznych.

W jaki sposób mogę uzyskać opinię z poradni dla mojego dziecka?

W celu wydania opinii psychologiczno – pedagogicznej przez poradnię dziecko musi mieć wykonane niezbędne  badania diagnostyczne.

W przypadku trudności szkolnych najczęściej wykonuje się badanie psychologiczne oraz pedagogiczne. W uzasadnionych przypadka również badanie logopedyczne oraz diagnozę integracji sensorycznej. 

W przypadku trudności społeczno – emocjonalnych wykonuje się badania psychologiczne oraz inne zalecane przez psychologa prowadzącego proces diagnostyczny dziecka.

W uzasadnionych przypadkach psycholog prowadzący proces diagnostyczny może poprosić rodzica o wykonanie dodatkowych badań w placówce medycznej np. badanie okulistyczne, laryngologiczne  lub też zalecić dodatkową konsultację z lekarzem psychiatrą lub neurologiem. 

Po dokonaniu pełnej diagnozy, omówieniu wszystkich wyników badań ze specjalistami – diagnostami rodzic, w celu wydania opinii lub informacji o wynikach badań dziecka, składa pisemny  wniosek o wydanie w/w dokumentu. 

Od dnia złożenia wniosku specjaliści mają 30 dni (w uzasadnionych przypadkach 60) na przygotowanie i wydanie stosownego dokumentu. 

W jaki sposób mogę uzyskać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dla mojego dziecka?

Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może zostać wydane dla  dzieci/uczniów niepełnosprawnym: niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, i z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz dla  uczniów zagrożonym niedostosowaniem społecznym lub niedostosowanych społecznie. 

W celu uzyskania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla swojego dziecka należy:

  • Zgłosić się osobiście  do recepcji poradni i zapisać się  na wizytę do psychologa opiekującego się szkołą/przedszkolem Twojego dziecka .
  • Zapisać dziecko na wszystkie wskazane przez naszego pracownika badania diagnostyczne.
  • Dostarczyć do psychologa prowadzącego proces diagnostyczny niezbędne dokumenty m.in. aktualną opinie ze szkoły /przedszkola o funkcjonowaniu dziecka, aktualne zaświadczenie od lekarza specjalisty potwierdzające rozpoznanie danej niepełnosprawności.  Druk opinii ze szkoły oraz zaświadczenia lekarskiego dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki. Podczas pierwszego spotkania konsultacyjnego psycholog poinformuje Cię jakie jeszcze dokumenty należy złożyć celem uzyskania orzeczenia.
  • Po zakończonym procesie diagnostycznym, omówieniu wyników badań ze specjalistami oraz dostarczeniu wszystkich wskazanych przez psychologa dokumentów należy wypełnić wniosek o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dziecka, przeanalizować
    wszystkie dokumenty z psychologiem prowadzącym sprawę i złożyć wniosek w recepcji
    poradni. Wniosek podpisany musi zostać przez obydwoje rodziców. Druk wniosku dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki. 
  • Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.
  • Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powołanym do rozpatrzenia złożonego wniosku.
Czy poradnia wydaje orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci niewidzących i niesłyszących?

Nie. Orzeczenia dla dzieci niewidzących i niesłyszących wydaje specjalistyczna poradnia TOP mieszcząca się na ul. Raszyńskiej 8/10.

Czy poradnia przekazuje wydaną opinię psychologiczno – pedagogiczną lub orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego  dla danego dziecka do szkoły? 

Poradnia nie przekazuje żadnych dokumentów wydanych dla dziecka do placówek edukacyjnych. Wydane przez naszą poradnie opinie, orzeczenie lub inne dokumenty rodzic odbiera osobiście z recepcji poradni potwierdzając ich odbiór własnoręcznym podpisem.  Po odebraniu dokumentu rodzic  może przekazać dany dokument do szkoły swojego dziecka. 

W jaki sposób mogę zapisać dziecko na diagnozę  integracji sensorycznej ? 

W celu zapisania dziecka  na diagnozę integracji sensorycznej konieczne jest wskazanie specjalisty z naszej poradni – psychologa/pedagoga lub logopedy. Po otrzymaniu wskazania do diagnozy należy skontaktować się mailowo z jednym z diagnostów integracji sensorycznej. Kontakt mailowy do specjalistów SI znajduje się w zakładce o nas/zespół.   Prosimy nie wysyłać zgłoszeń do wszystkich diagnostów SI. Każde zgłoszone na badanie dziecko trafia na wspólną listę. Powielanie zgłoszeń wydłuża proces ich weryfikacji.

 W jaki sposób mogę uzyskać opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju dla mojego dziecka?

Aby móc ubiegać się o wydanie opinii o wwrd konieczne jest aktualne zaświadczenie lekarskie stwierdzające niepełnosprawność dziecka.

W celu rozpoczęcia procesu diagnostycznego  należy osobiście lub telefonicznie skontaktować się z recepcją poradni, w celu umówienia  się na spotkanie z psychologiem  opiekującym się przedszkolem Twojego dziecka. Jeśli Twoje dziecko nie uczęszcza jeszcze do przedszkola pracownik recepcji umówi Cię do wyznaczonego specjalisty. Podczas pierwszego spotkania psycholog przeanalizuje dostarczone zaświadczenie lekarskie i zgodnie z potrzebami wskaże na jakie badania diagnostyczne w naszej poradni należy zapisać dziecko. 

Po dokonaniu wskazanych badań, omówieniu ich wyników ze specjalistą oraz dostarczeniu wszystkich niezbędnych dokumentów/zaświadczeń należy dokładnie wypełnić wniosek o wydanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, sprawdzić go z psychologiem prowadzącym sprawę, a następnie złożyć go w recepcji porani. Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.

Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powołanym do rozpatrzenia złożonego przez Ciebie  wniosku.

Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane zostaje maksymalnie 7 dni od terminu, w którym odbyło się posiedzenie zespołu orzekającego. 

Pracownik naszej recepcji poinformuje Cię telefonicznie o możliwości odebrania orzeczenia. Dokument rodzic odbiera osobiście, potwierdzając jego odbiór własnoręcznym podpisem. Wydajemy jeden egzemplarz orzeczenia. Poradnia nie przesyła rodzicom skanów orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego. 

Czy wydanie przez poradnię opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na terapię wwrd w poradni?

Nie. Wydanie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się do realizacji zajęć/terapii wynikających z w/w opinii  na terenie naszej poradni. 


W celu objęcia dziecka wczesnym wspomaganiem rozwoju w naszej poradni należy wziąć udział w rekrutacji, która odbywa się raz w roku, na przełomie kwietnia i maja. W tym celu należy wypełnić  wniosek o realizację opinii WWRD ( druk wniosku dostępny jest w recepcji oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki) i złożyć go  osobiście w recepcji poradni lub do koordynatora Zespołu WWRD p. Magdaleny Stępień (po uprzednim umówieniu się). 


Koordynator kontaktuje się telefonicznie lub mailowo  z rodzicami dzieci zakwalifikowanych do realizacji opinii w danym roku szkolnym. O kolejności przyjęć decyduje data złożenia wniosku. Brak kontaktu ze strony koordynatora oznacza dalsze oczekiwanie w kolejce. 


Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka nie jest objęty rejonizacją. Opinię można realizować bezpłatnie w dowolnej placówce publicznej na terenie całej  Warszawy.

W jaki sposób mogę zapisać dziecko na terapię integracji sensorycznej? 

Zapisy na terapię integracji sensorycznej na dany rok szkolny odbywają się w ostatnim tygodniu sierpnia poprzedzającym nowy rok szkolny. Informacja o rozpoczęciu  zapisów pojawia się na naszej stronie internetowej oraz na Facebooku poradni.  Przed przystąpieniem do zapisów prosimy o zapoznania się z regulaminem i zasadami rekrutacji. 

Czy mogę złożyć wniosek o wydanie opinii lub orzeczenia mailowo w formie skanu?

Nie. Ze względu na dane wrażliwe znajdujące się we wnioskach składanych do poradni nie przyjmujemy wniosków w formie skanów. Wniosek należy złożyć osobiście lub pocztą tradycyjna lub za pomocą e-Doręczeń. 

Masz inne pytania?

Skontaktuj się z nami.

Skontaktuj się z nami już dziś

Nie czekaj, zrób pierwszy krok w kierunku wsparcia dla swojego dziecka. Jesteśmy tutaj dla Ciebie!