PPP20

Zajęcia postdiagnostyczne

Dzieci w wieku szkolnym
„SKONCETRUJ SIĘ” - rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: uczniowie klas IV-VI, którym zależy na zwiększeniu zdolności do skupienia się  na wykonywanym zadaniu.

Cel zajęć: wypracowanie u uczestników umiejętności skupienia się na jednej czynności oraz wzmacnianie kompetencji w zakresie uważności.

Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja trwa od 29.08.2025 r. do 25.09.2025 r. na zajęcia, które rozpoczynają się we wrześniu, a od 02.02.2026 r. do 19.02.2026 r. na zajęcia, które zaczynają się w lutym. Pierwszeństwo mają uczniowie posiadający zalecenia z poradni o konieczności wzięcia udziału w tego rodzaju zajęciach. Przed zakwalifikowaniem dziecka na warsztaty prowadząca odbywa rozmowę z dzieckiem i rodzicem.Zgłoszenia mailowe przesyłamy do osoby prowadzącej na adres: bfigurska@eduwarszawa.pl

O zakwalifikowaniu się dziecka na zajęcia rodzic będzie powiadomiony telefonicznie lub mailowo. 

Termin zajęć: zajęcia odbywają się będą piątki:

> w godz. 15.00- 16.00 ( I/III grupa, sala nr 5, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)

> w godz.16.00 – 17.00 ( II/IV grupa, sala nr 5, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)
               

Czas trwania zajęć:

  • grupa I:      26.09.2025 r. – 13.02.2026 r. 
  • grupa II:     26.09.2025 r. – 13.02.2026 r.
  • grupa III:    20.02.2026 r. – 26.06.2026 r.
  • grupa IV:   20.02.2026 r. – 26.06.2026 r.

Prowadzący zajęcia: Beata Figurska-Wilk

„ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI EMOCJONALNE I KOMUNIKACYJNE” – rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: adresatami są dzieci ze szkół podstawowych oraz młodzież licealna, grupa powstaje w obrębie danego przedziału wiekowego (kl. 1-3; 4-6; 7-8; I-III). Zajęcia przeznaczone są dla uczniów z trudnościami emocjonalnymi: o podwyższonej wrażliwości emocjonalnej, podwyższonej empatii, wycofanych, nieśmiałych, szczególnie uzdolnionych przejawiających trudności z emocjami.

Cel zajęć: zwiększenie szans zrównoważonego rozwoju dla uczniów z trudnościami emocjonalnymi, regulacja umiejętności komunikacyjnych, regulacja emocji, regulacja pewności siebie, regulacja poczucia porażki.

Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja rozpoczyna się od 01.09.2025 r. i trwa do 26.09.2025 r., odbywa się na wszystkie trzy tury. Rekrutacja uzupełniająca będzie prowadzona w sytuacji zwolnienia się miejsca lub nie zapełnienia wszystkich miejsc. Zakwalifikowane dziecko uczestniczy tylko w jednej turze cyklu 10-ciu cotygodniowych zajęć. Na zajęcia przyjęte zostają dzieci spełniające warunki zapisane w punkcje “Adresaci zajęć”, kierowane przez nauczycieli i rodziców, kwalifikację poprzedza spotkanie z rodzicem i rozmowa z dzieckiem. Dzieci nie zakwalifikowane do pierwszej tury zajęć mogą zostać zakwalifikowane do kolejnych tur. Po spełnieniu warunków kwalifikacja odbywa się według pierwszeństwa zgłoszeń.

Zgłoszenia za pomocą e-mail na adres: m.jakubowski@eduwarszawa.pl

Rodzic o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia zostanie poinformowany za pomocą e-mail, bądź drogą telefoniczną. 

Termin zajęć:
> piątek w godz. 14:00-14:55  - I grupa (sala nr 14, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)
> piątek w godz. 15:00-15:55 - II grupa (sala nr 14, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)
> piątek  w godz. 16:00-16:55 - III grupa (sala nr 14, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)
> piątek w godz. 17:00-17:55 - IV grupa ( sala nr 14, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)

Czas trwania zajęć:

> 03.10.2025-05.12.2025 I tura

> 19.12.2025-20.03.2026 II tura

> 03.04.2026-19.06.2026 III tura

Prowadzący zajęcia: Mariusz Jakubowski

TERAPIA PEDAGOGICZNA dla dzieci z gr. „O” i uczniów kl. I-III – rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: dzieci z gr.”O” i uczniowie z kl. I-III. 

Cel zajęć: usprawnienie funkcji percepcyjno-motorycznych, podniesienie poziomu sprawności 

manualnej, doskonalenie zdolności koncentracji, nauka i usprawnienie umiejętności czytania i 

pisania, stymulowanie rozwoju psychospołecznego, budowanie wiary we własne możliwości, 

rozwijanie samodzielności. 

Rekrutacja za zajęcia: rekrutacja odbędzie się na początku września. Pierwszeństwo przy zapisie mają dzieci kierowane przez specjalistów Poradni oraz te, które nie uczęszczają na podobne zajęcia. 

W celu zapisu prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia:

ewelina.otulak@eduwarszawa.pl

Decyzję o zakwalifikowaniu podejmuje specjalista prowadzący. 

Termin zajęć: zajęcia będą odbywać się:

> w poniedziałki w godz. 14:00-16:00 (Filia PPP20, ul. Pełczyńskiego 26),

> we wtorki w godz. 8:00-10:00 (Filia PPP20, ul. Pełczyńskiego 26),

> w środy w godz. 14:00-16:00 (Filia PPP20, ul. Pełczyńskiego 26).

Czas trwania zajęć: od września 2025 r. do czerwca 2026 r. 

Prowadzący zajęcia: Ewelina Otulak

„GRUPA ROZWOJOWA DLA MŁODZIEŻY” – rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: młodzież w wieku 12-14 lat

Cel zajęć: poszerzanie wiedzy o emocjach, komunikacji, zarządzaniu stresem, wymiana doświadczeń między rówieśnikami, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, rozwijanie umiejętności samoregulacji, pomoc w rozwijaniu zdrowych nawyków, poznanie mocnych i słabych stron, rozwijanie kompetencji radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami okresu dojrzewania.

Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja odbędzie się w dniach od 04.09.2025 r. do 12.09.2025 r. Liczba miejsc ograniczona (do 8 dzieci). 

Zgłoszenia należy kierować mailowo na poniższe adresy:

LZaborek@eduwarszawa.pl   lub Edyta.Mierzwa@eduwarszawa.pl

W zgłoszeniu należy podać: imię i nazwisko dziecka, wiek dziecka, numer szkoły, do której uczęszcza, trudności dziecka/oczekiwania, numer telefonu rodzica. Powiadomienie o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia odbędzie się drogą mailową.      

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w środy w godz. 15:00-16:00 (sala nr 5, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)

Czas trwania zajęć: od 24.09.2025  r. do 29.04.2026 r.

Prowadzący zajęcia: Edyta Mierzwa, Łukasz Zaborek 

„ZROZUM SIEBIE – ZROZUM INNYCH. WASZTATY WSPIERAJĄCE ROZWÓJ EMOCJONALNY I SPOŁECZNY DLA NASTOLATEK” – rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: (grupa żeńska) – uczennice klas VII-VIII. Zajęcia to przestrzeń dla młodych osób, które czują się niepewnie w kontaktach społecznych, mają trudność z wyrażaniem siebie, często obawiają się opinii innych, chciałyby wzmocnić swoją pewność siebie oraz poczucie własnej wartości.

Cel zajęć: warsztaty mają na celu zwiększenie samoświadomości emocjonalnej, (rozwijanie umiejętności w zakresie rozpoznawania, regulowania emocji) oraz kształtowanie kompetencji społecznych (lepszego rozumienia zachowań swoich oraz innych osób, poznanie stylów komunikacji, rozwijanie asertywności). Podczas zajęć uczestnicy będą mieli szansę rozwijać umiejętności potrzebne do budowania satysfakcjonujących relacji z innymi, uczyć się lepszego rozumienia i doceniania siebie oraz odkrywać sposoby radzenia sobie w trudnych, stresujących sytuacjach społecznych. 

Rekrutacja na zajęcia: od 01.09.2025 r. do 12.09.2025 r. Aby zgłosić dziecko na warsztaty prosimy o informację na podany poniżej adres mailowy. Następnie będziemy kontaktować się telefonicznie z wybranymi osobami, aby lepiej poznać potrzeby uczestnika oraz potwierdzić możliwość udziału w zajęciach. Prowadzące w razie potrzeby mogą zaproponować także spotkanie bezpośrednio w poradni. 

Prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: MBrojanowska@eduwarszawa.pl

Wyniki rekrutacji zostaną przekazane mailowo wybranym osobom.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się we wtorki godz. 17:00-18:00 (sala konferencyjna, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17) 

Czas trwania zajęć: I półrocze (15 spotkań) – od 23.09.2025 r. do 27.01.2026r. 

Prowadzący zajęcia: Jagoda Wawdysz, Magdalena Brojanowska

„TRENING ZASTĘPOWANIA AGRESJI” – rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: uczniowie klas III-IV (9-10 lat, grupa młodsza) oraz uczniowie klas V-VI
(11-12 lat, grupa starsza). Zajęcia przeznaczone są dla uczniów impulsywnych, z trudnościami w kontroli złości, z obniżonymi kompetencjami społecznymi, z trudnościami w funkcjonowaniu w grupie, w normie intelektualnej, dla uczniów doświadczających przemocy, dla uczniów w spektrum autyzmu oraz dla uczniów z silnymi objawami ADHD.

Cel zajęć: zajęcia mają na celu naukę alternatywnych (do agresywnych) sposobów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i z własnymi emocjami.

Rekrutacja na zajęcia: zajęcia odbywać się będą w grupach 7 osobowych. Na trening dziecko zapisuje psycholog PPP20 opiekujący się placówką (lista zapisów zostanie udostępniona pod koniec września). Rekrutacja jest także poprzedzona rozmową z dzieckiem i rodzicem, po której prowadzący podejmują decyzję o zakwalifikowaniu (lub nie) dziecka do grupy.

W celu zapisu prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: LZaborek@eduwarszawa.pl lub aludwa@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w piątki:

  • gr. młodsza -  w godz.15.30-16.30 (PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)
  • gr. starsza -  w godz.16.30-17.30 (PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)

Czas trwania zajęć: cykl zajęć trwa semestr i  odbywać się one będą w pierwszym i drugim semestrze, w terminie od 03.10.2025 r. do 16.01.2026 r. (I półrocze).

Prowadzący zajęcia: Łukasz Zaborek, Agnieszka Ludwa

„ODKRYWCY ODWAGI” – rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: zajęcia grupowe dla dzieci 6-8 letnich, które wykazują nieśmiałość, są ciche lub wycofane.  

Cel zajęć: wzmocnienie pewności siebie oraz wspieranie rozwoju umiejętności społecznych u dzieci nieśmiałych lub wycofanych. 

Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja trwa w terminie od 01.09 do 12.09.2025r. Zapisy na zajęcia odbywają się poprzez mailowe zgłoszenie na adres: aleksandra.zawistowska@eduwarszawa.pl 

W mailu zgłoszeniowym prosimy o podanie danych dziecka wraz ze wskazaniem nazwy szkoły. Na zajęcia przyjmowane są dzieci po konsultacji z psychologiem, opiekującym się placówką, do której uczęszcza dziecko. Rodzice dzieci zakwalifikowanych na zajęcia zostaną poinformowani mailowo

Termin zajęć: zajęcia odbywają się we wtorki w godz. od 16:00 do 17:00 (sala konferencyjna, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)

Czas trwania zajęć: od 16.09.2025 r. do 26.05.2026 r.

Prowadzący zajęcia: Aleksandra Zawistowska, Oktawia Karleszko

„TERAPIA PEDAGOGICZNA W ZAKRESIE MATEMATYKI" - rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: dzieci realizujące roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne i uczniowie klas I-VIII z rozpoznanym ryzykiem dyskalkulii oraz dzieci, u których stwierdzono trudności w liczeniu i nauce matematyki, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - obejmuje uczniów z takimi problemami jak dyskalkulia, trudności w uczeniu się matematyki wtórne do dysleksji, trudności w uczeniu się matematyki wynikające z deficytów percepcyjno-motorycznych oraz trudności w koncentracji uwagi, którzy wymagają indywidualnego podejścia i wsparcia w procesie nauki.

Cel zajęć: wspieranie dzieci i uczniów w pokonywaniu trudności w liczeniu i w uczeniu się matematyki oraz stymulowanie rozwoju myślenia matematycznego i logicznego, wzmacnianie poczucia własnych kompetencji matematycznych i poczucia własnej wartości poprzez dostosowane metody pracy.

Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja rozpoczyna się od 1.09.2025 r. i trwa przez cały rok szkolny 2025/26, w miarę wolnych miejsc. Na zajęcia przyjmowane są dzieci ze szkół na terenie Dzielnicy Bemowo, na podstawie skierowania pedagoga lub psychologa po przeprowadzeniu diagnozy trudności matematycznych, dzieci, które mają opinię o specyficznych trudnościach w uczeniu się matematyki lub ich ryzyku lub trudnościach wtórnych do deficytów percepcyjno-motorycznych towarzyszących dysleksji. Pierwszeństwo przy zapisie mają dzieci, które nie uczęszczają na podobny rodzaj zajęć.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: anna.magdziak@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w sali nr 4 w Filii PPP20, ul. Pełczyńskiego 26:

> w poniedziałki w godz. 16.00-19.00,

> we wtorki w godz. 14.00-16.00,

> w środy w godz. 8.00-10.00,

> w piątki w godz. 8.00-10.00.

Prowadzący zajęcia: Anna Magdziak

„TERAPIA PEDAGOGICZNA" dla uczniów klas VIII - rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: uczniowie klas VIII.

Cel zajęć: wspomaganie i stymulowanie wszechstronnego rozwoju ucznia, usprawnianie funkcji słuchowo-językowych, usprawnianie funkcji wzrokowo-ruchowych, usprawnianie pamięci wzrokowej na materiale złożonym, usprawnianie funkcji motorycznych oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej, usprawnianie pisania, utrwalenie zasad ortograficznych, stymulowanie koncentracji uwagi selektywnej, wdrażanie do samodzielności w pracy.

Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja odbędzie się na początku września. Pierwszeństwo przy zapisie mają uczniowie kierowani przez specjalistów Poradni oraz uczniowie nie uczęszczający na podobne zajęcia.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: ichrzaszcz@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.

Decyzję o zakwalifikowaniu podejmuje specjalista prowadzący.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w Filii PPP20, ul. Pełczyńskiego 26:  

> w poniedziałki w godz. 14.00-15.00,

> w środy w godz.16.00-17.00,

> w czwartki w godz.15.00-18.00,

> w piątki w godz. 14.00-16.00.

Czas trwania zajęć: zajęcia będą trwały od września do grudnia 2025 r.

Prowadzący zajęcia: Iwona Chrząszcz-Piątkowska

„ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE MOTYWACJĘ DO NAUKI”- rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: uczniowie klas II–VI szkoły podstawowej z trudnościami w uczeniu się lub obniżoną motywacją do nauki. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci, które wymagają pomocy w kształtowaniu pozytywnego nastawienia do nauki, mają trudności w radzeniu sobie z niepowodzeniami, chcą nauczyć się jak rozwijać systematyczność i umiejętność planowania pracy własnej oraz mają obniżoną sprawność motoryki małej.

Cel zajęć: rozwijanie wewnętrznej motywacji do nauki, poznanie i stosowanie efektywnych technik uczenia się, wzmacnianie poczucia własnej skuteczności i wiary w swoje możliwości, doskonalenie umiejętności planowania i organizacji pracy własnej oraz usprawnienie motoryki małej.

Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja trwa od 25.08.2025 r. do 8.09.2025r. Pierwszeństwo w zapisie mają dzieci posiadające opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej (np. w zakresie trudności w uczeniu się, zaburzeń koncentracji uwagi, problemów z motywacją).

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: mkuczwalska@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.

O zakwalifikowaniu na zajęcia decydują osoby prowadzące, a informacja o przyjęciu zostanie do Państwa przesłana drogą mailową.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w poniedziałki:

kl. II-III - w godz. 16.00 -17.00 (sala nr 5, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)

kl. IV-VI - w godz. 17.00-18.00 (sala nr 5, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)

Czas trwania zajęć:

I półrocze - od 15.09.2025 r. do 16.01.2026 r.

II półrocze - od 2.02.2026 r. do 22.06.2026r.

Prowadzący zajęcia: Izabela Andrysiak, Marta Kuczwalska

„ZGRANE CIAŁO-LEPSZY START” - rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: dzieci z klas 2 szkoły podstawowej ze specyficznymi trudnościami w nauce, z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz z trudnościami emocjonalnymi i behawioralnymi.

Cel zajęć: zajęcia oparte są na programach "Bilateralna Integracja (BI) wg. S.Dobie" oraz "Sensogimnastyka mózgu". Są to metody, które łączą sensorykę, neuronaukę i ruch.

Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja  trwa od 25.08.2025 r. do 05.09.2025 r. Na zajęcia przyjmowane są dzieci posiadające opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej z odpowiednimi zaleceniami oraz dzieci nieobjęte terapią w innych placówkach. Liczba osób w grupie: 6.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: m.wardzinska@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.

O zakwalifikowaniu na zajęcia decydują osoby prowadzące, a informacja o przyjęciu zostanie do Państwa przesłana drogą mailową.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w czwartki w godz. 18.30 – 20.00 (sala nr  11,PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17).

Czas trwania zajęć: od 15.09.2025 r. do 18.06.2026 r.

Prowadzący zajęcia: Anna Jesionkowska, Magdalena Wardzińska

„NA SZLAKU NIE TYLKO  Z ORTOGRAFIĄ” - rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: uczniowie klas VII-VIII posiadający opinię o specyficznych trudnościach  w uczeniu się oraz mający trudności w zakresie pamięci i koncentracji uwagi oraz wymagający doskonalenia  umiejętności szkolnych takich jak pisanie i czytanie.

Cel zajęć:  utrwalanie zasad ortografii oraz pisowni wyrazów, wzmacnianie kompetencji w zakresie pisania i czytania, w tym także czytania ze zrozumieniem.

Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja trwa od 01.09.2025 r. do 19.09.2025 r. Pierwszeństwo mają uczniowie nie objęci pomocą na terenie szkoły oraz poradni. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zakwalifikowanie do zajęć zostanie poprzedzone konsultacją z rodzicem.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: mlipiec@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się czwartki w godz. 19.00-20.00 (sala nr 5, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)

Czas trwania zajęć: od 25.09.2025 r. do 18.06.2026 r.

Prowadzący zajęcia: Magdalena Lipiec

„WARSZTATY ORTOGRAFICZNE” - rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: uczniowie klas VI-VIII, którzy chcą trenować umiejętność poprawnego pisania.

Cel zajęć: poznanie i utrwalenie zasad pisowni ortograficznej oraz wzmacnianie kompetencji w zakresie poprawnego pisania i czytania ze zrozumieniem.

Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja trwa od 28.08.2025 r. do 24.09.2025 r. na zajęcia, które rozpoczynają się we wrześniu, a od 02.02.2026 r. do 18.02.2026 r. na zajęcia, które zaczynają się w lutym. Pierwszeństwo mają uczniowie posiadający zalecenia z poradni o konieczności odbycia warsztatów ortograficznych

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: bfigurska@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.

O zakwalifikowaniu się dziecka na zajęcia rodzic będzie powiadomiony telefonicznie lub mailowo.

Termin zajęć: zajęcia odbywać się będą w czwartki w godzinach:

I/III grupa - w godz. 15.00 – 16.00 (sala nr 5, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)

II/IV grupa - w godz. 16.00 – 17.00 (sala nr 5, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)

Czas trwania zajęć:

> grupa I:      25.09.2025r. – 12.02.2026 r.

> grupa II:     25.09.2025 r. – 12.02.2026 r.

> grupa III:    19.02.2026 r. – 25.06.2026 r.

> grupa IV:   19.02.2026 r. – 25.06.2026 r.

Prowadzący zajęcia: Beata Figurska – Wilk.

„TERAPIA PEDAGOGICZNA” - rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: zajęcia dla uczniów klas VI-VIII mających trudności w pisaniu i czytaniu oraz ze znajomością reguł ortograficznych.

Cel zajęć:  usprawnianie umiejętności czytania i pisania, usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych, doskonalenie zdolności koncentracji, stymulowanie rozwoju psychospołecznego, budowanie wiary we własne możliwości.

Rekrutacja na zajęcia: zapisy na zajęcia rozpoczynają się od 01.09.2025 r. Pierwszeństwo przy zapisie mają dzieci kierowane przez specjalistów Poradni oraz te, które nie uczęszczają na podobne zajęcia.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: j.pecht@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się raz w tygodniu w sali nr 3 w Filii PPP20, ul. Pełczyńskiego 26:

> w poniedziałki w godz. 16:00-17:00 oraz 17:00-18:00,

> we wtorki w godz.14:00-15:00 oraz 15:00-16:00 ,

> w czwartki w godzinach 15:00-16:00, 16:00-17:00, 17:00-18:00 oraz18:00-19:00

Czas trwania zajęć: zajęcia rozpoczynają się we wrześniu 2025 r. i trwają dwa semestry, do końca roku szkolnego 2025/2026.

Prowadzący zajęcia: Joanna Pecht

„KOCHAM CZYTAĆ” - rok szkolny 2025/2026

Adresaci zajęć: uczniowie z kl. I-III czytający metodą literowania.

Cel zajęć: usprawnienie techniki czytania, przejście od literowania do czytania techniką sylabową.

Rekrutacja za zajęcia: rekrutacja odbędzie się na początku września. Pierwszeństwo przy zapisie mają dzieci kierowane przez specjalistów Poradni oraz te, które nie uczęszczają na podobne zajęcia. 

W celu zapisu prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia:

ewelina.otulak@eduwarszawa.pl

Decyzję o zakwalifikowaniu podejmuje specjalista prowadzący. 

Termin zajęć: zajęcia będą odbywać się w piątki:

> w godz. 16:00-17:00 (Filia PPP20, ul. Pełczyńskiego 26),

> w godz. 17:00-18:00 (Filia PPP20, ul. Pełczyńskiego 26),

Czas trwania zajęć: zajęcia odbędą się w dwóch turach: I tura do 31.01.2025 r., II tura do 30.06.2026 r.

Prowadzący zajęcia: Ewelina Otulak

W przypadku pytań

Zapraszamy do kontaktu

Często zadawane pytania

FAQ

Kto może korzystać z pomocy poradni?

Nasza poradnia świadczy pomoc psychologiczno – pedagogiczną dzieciom i młodzieży, uczęszczającym do szkół i przedszkoli z rejonu Dzielnicy Bemowo, a także dzieciom zamieszkałym w Dzielnicy Bemowo, nieobjętym edukacją przedszkolną. Poradnia udziela także pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, udziela rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży, a także wspomaga przedszkola, szkoły i placówki z rejonu dzielnicy Bemowo
w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Czy pomoc w poradni jest bezpłatna?

Wszystkie formy pomocy oferowane przez naszą poradnię są bezpłatne. 

W jaki sposób można zapisać dziecko  na badania diagnostyczne w poradni?

Na badania diagnostyczne do psychologa, logopedy oraz pedagoga/ terapeuty pedagogicznego umówić można się osobiście w recepcji poradni lub telefonicznie. Ze względu na specyfikę procesu diagnostycznego  na wyżej wymienione badania poradnia nie prowadzi zapisów elektronicznych.

W jaki sposób mogę uzyskać opinię z poradni dla mojego dziecka?

W celu wydania opinii psychologiczno – pedagogicznej przez poradnię dziecko musi mieć wykonane niezbędne  badania diagnostyczne.

W przypadku trudności szkolnych najczęściej wykonuje się badanie psychologiczne oraz pedagogiczne. W uzasadnionych przypadka również badanie logopedyczne oraz diagnozę integracji sensorycznej. 

W przypadku trudności społeczno – emocjonalnych wykonuje się badania psychologiczne oraz inne zalecane przez psychologa prowadzącego proces diagnostyczny dziecka.

W uzasadnionych przypadkach psycholog prowadzący proces diagnostyczny może poprosić rodzica o wykonanie dodatkowych badań w placówce medycznej np. badanie okulistyczne, laryngologiczne  lub też zalecić dodatkową konsultację z lekarzem psychiatrą lub neurologiem. 

Po dokonaniu pełnej diagnozy, omówieniu wszystkich wyników badań ze specjalistami – diagnostami rodzic, w celu wydania opinii lub informacji o wynikach badań dziecka, składa pisemny  wniosek o wydanie w/w dokumentu. 

Od dnia złożenia wniosku specjaliści mają 30 dni (w uzasadnionych przypadkach 60) na przygotowanie i wydanie stosownego dokumentu. 

W jaki sposób mogę uzyskać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dla mojego dziecka?

Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może zostać wydane dla  dzieci/uczniów niepełnosprawnym: niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, i z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz dla  uczniów zagrożonym niedostosowaniem społecznym lub niedostosowanych społecznie. 

W celu uzyskania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla swojego dziecka należy:

  • Zgłosić się osobiście  do recepcji poradni i zapisać się  na wizytę do psychologa opiekującego się szkołą/przedszkolem Twojego dziecka .
  • Zapisać dziecko na wszystkie wskazane przez naszego pracownika badania diagnostyczne.
  • Dostarczyć do psychologa prowadzącego proces diagnostyczny niezbędne dokumenty m.in. aktualną opinie ze szkoły /przedszkola o funkcjonowaniu dziecka, aktualne zaświadczenie od lekarza specjalisty potwierdzające rozpoznanie danej niepełnosprawności.  Druk opinii ze szkoły oraz zaświadczenia lekarskiego dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki. Podczas pierwszego spotkania konsultacyjnego psycholog poinformuje Cię jakie jeszcze dokumenty należy złożyć celem uzyskania orzeczenia.
  • Po zakończonym procesie diagnostycznym, omówieniu wyników badań ze specjalistami oraz dostarczeniu wszystkich wskazanych przez psychologa dokumentów należy wypełnić wniosek o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dziecka, przeanalizować
    wszystkie dokumenty z psychologiem prowadzącym sprawę i złożyć wniosek w recepcji
    poradni. Wniosek podpisany musi zostać przez obydwoje rodziców. Druk wniosku dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki. 
  • Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.
  • Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powołanym do rozpatrzenia złożonego wniosku.
Czy poradnia wydaje orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci niewidzących i niesłyszących?

Nie. Orzeczenia dla dzieci niewidzących i niesłyszących wydaje specjalistyczna poradnia TOP mieszcząca się na ul. Raszyńskiej 8/10.

Czy poradnia przekazuje wydaną opinię psychologiczno – pedagogiczną lub orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego  dla danego dziecka do szkoły? 

Poradnia nie przekazuje żadnych dokumentów wydanych dla dziecka do placówek edukacyjnych. Wydane przez naszą poradnie opinie, orzeczenie lub inne dokumenty rodzic odbiera osobiście z recepcji poradni potwierdzając ich odbiór własnoręcznym podpisem.  Po odebraniu dokumentu rodzic  może przekazać dany dokument do szkoły swojego dziecka. 

W jaki sposób mogę zapisać dziecko na diagnozę  integracji sensorycznej ? 

W celu zapisania dziecka  na diagnozę integracji sensorycznej konieczne jest wskazanie specjalisty z naszej poradni – psychologa/pedagoga lub logopedy. Po otrzymaniu wskazania do diagnozy należy skontaktować się mailowo z jednym z diagnostów integracji sensorycznej. Kontakt mailowy do specjalistów SI znajduje się w zakładce o nas/zespół.   Prosimy nie wysyłać zgłoszeń do wszystkich diagnostów SI. Każde zgłoszone na badanie dziecko trafia na wspólną listę. Powielanie zgłoszeń wydłuża proces ich weryfikacji.

 W jaki sposób mogę uzyskać opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju dla mojego dziecka?

Aby móc ubiegać się o wydanie opinii o wwrd konieczne jest aktualne zaświadczenie lekarskie stwierdzające niepełnosprawność dziecka.

W celu rozpoczęcia procesu diagnostycznego  należy osobiście lub telefonicznie skontaktować się z recepcją poradni, w celu umówienia  się na spotkanie z psychologiem  opiekującym się przedszkolem Twojego dziecka. Jeśli Twoje dziecko nie uczęszcza jeszcze do przedszkola pracownik recepcji umówi Cię do wyznaczonego specjalisty. Podczas pierwszego spotkania psycholog przeanalizuje dostarczone zaświadczenie lekarskie i zgodnie z potrzebami wskaże na jakie badania diagnostyczne w naszej poradni należy zapisać dziecko. 

Po dokonaniu wskazanych badań, omówieniu ich wyników ze specjalistą oraz dostarczeniu wszystkich niezbędnych dokumentów/zaświadczeń należy dokładnie wypełnić wniosek o wydanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, sprawdzić go z psychologiem prowadzącym sprawę, a następnie złożyć go w recepcji porani. Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.

Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powołanym do rozpatrzenia złożonego przez Ciebie  wniosku.

Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane zostaje maksymalnie 7 dni od terminu, w którym odbyło się posiedzenie zespołu orzekającego. 

Pracownik naszej recepcji poinformuje Cię telefonicznie o możliwości odebrania orzeczenia. Dokument rodzic odbiera osobiście, potwierdzając jego odbiór własnoręcznym podpisem. Wydajemy jeden egzemplarz orzeczenia. Poradnia nie przesyła rodzicom skanów orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego. 

Czy wydanie przez poradnię opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na terapię wwrd w poradni?

Nie. Wydanie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się do realizacji zajęć/terapii wynikających z w/w opinii  na terenie naszej poradni. 


W celu objęcia dziecka wczesnym wspomaganiem rozwoju w naszej poradni należy wziąć udział w rekrutacji, która odbywa się raz w roku, na przełomie kwietnia i maja. W tym celu należy wypełnić  wniosek o realizację opinii WWRD ( druk wniosku dostępny jest w recepcji oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki) i złożyć go  osobiście w recepcji poradni lub do koordynatora Zespołu WWRD p. Magdaleny Stępień (po uprzednim umówieniu się). 


Koordynator kontaktuje się telefonicznie lub mailowo  z rodzicami dzieci zakwalifikowanych do realizacji opinii w danym roku szkolnym. O kolejności przyjęć decyduje data złożenia wniosku. Brak kontaktu ze strony koordynatora oznacza dalsze oczekiwanie w kolejce. 


Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka nie jest objęty rejonizacją. Opinię można realizować bezpłatnie w dowolnej placówce publicznej na terenie całej  Warszawy.

W jaki sposób mogę zapisać dziecko na terapię integracji sensorycznej? 

Zapisy na terapię integracji sensorycznej na dany rok szkolny odbywają się w ostatnim tygodniu sierpnia poprzedzającym nowy rok szkolny. Informacja o rozpoczęciu  zapisów pojawia się na naszej stronie internetowej oraz na Facebooku poradni.  Przed przystąpieniem do zapisów prosimy o zapoznania się z regulaminem i zasadami rekrutacji. 

Czy mogę złożyć wniosek o wydanie opinii lub orzeczenia mailowo w formie skanu?

Nie. Ze względu na dane wrażliwe znajdujące się we wnioskach składanych do poradni nie przyjmujemy wniosków w formie skanów. Wniosek należy złożyć osobiście lub pocztą tradycyjna lub za pomocą e-Doręczeń. 

Masz inne pytania?

Skontaktuj się z nami.

Skontaktuj się z nami już dziś

Nie czekaj, zrób pierwszy krok w kierunku wsparcia dla swojego dziecka. Jesteśmy tutaj dla Ciebie!