
Zajęcia postdiagnostyczne
Adresaci zajęć: dzieci realizujące roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne i uczniowie klas I-VIII z rozpoznanym ryzykiem dyskalkulii oraz dzieci, u których stwierdzono trudności w liczeniu i nauce matematyki, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - obejmuje uczniów z takimi problemami jak dyskalkulia, trudności w uczeniu się matematyki wtórne do dysleksji, trudności w uczeniu się matematyki wynikające z deficytów percepcyjno-motorycznych oraz trudności w koncentracji uwagi, którzy wymagają indywidualnego podejścia i wsparcia w procesie nauki.
Cel zajęć: wspieranie dzieci i uczniów w pokonywaniu trudności w liczeniu i w uczeniu się matematyki oraz stymulowanie rozwoju myślenia matematycznego i logicznego, wzmacnianie poczucia własnych kompetencji matematycznych i poczucia własnej wartości poprzez dostosowane metody pracy.
Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja rozpoczyna się od 1.09.2025 r. i trwa przez cały rok szkolny 2025/26, w miarę wolnych miejsc. Na zajęcia przyjmowane są dzieci ze szkół na terenie Dzielnicy Bemowo, na podstawie skierowania pedagoga lub psychologa po przeprowadzeniu diagnozy trudności matematycznych, dzieci, które mają opinię o specyficznych trudnościach w uczeniu się matematyki lub ich ryzyku lub trudnościach wtórnych do deficytów percepcyjno-motorycznych towarzyszących dysleksji. Pierwszeństwo przy zapisie mają dzieci, które nie uczęszczają na podobny rodzaj zajęć.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: anna.magdziak@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.
Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.
Termin zajęć: zajęcia odbywają się w sali nr 4 w Filii PPP20, ul. Pełczyńskiego 26:
> w poniedziałki w godz. 16.00-19.00,
> we wtorki w godz. 14.00-16.00,
> w środy w godz. 8.00-10.00,
> w piątki w godz. 8.00-10.00.
Prowadzący zajęcia: Anna Magdziak
Adresaci zajęć: uczniowie klas VIII.
Cel zajęć: wspomaganie i stymulowanie wszechstronnego rozwoju ucznia, usprawnianie funkcji słuchowo-językowych, usprawnianie funkcji wzrokowo-ruchowych, usprawnianie pamięci wzrokowej na materiale złożonym, usprawnianie funkcji motorycznych oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej, usprawnianie pisania, utrwalenie zasad ortograficznych, stymulowanie koncentracji uwagi selektywnej, wdrażanie do samodzielności w pracy.
Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja odbędzie się na początku września. Pierwszeństwo przy zapisie mają uczniowie kierowani przez specjalistów Poradni oraz uczniowie nie uczęszczający na podobne zajęcia.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: ichrzaszcz@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.
Decyzję o zakwalifikowaniu podejmuje specjalista prowadzący.
Termin zajęć: zajęcia odbywają się w Filii PPP20, ul. Pełczyńskiego 26:
> w poniedziałki w godz. 14.00-15.00,
> w środy w godz.16.00-17.00,
> w czwartki w godz.15.00-18.00,
> w piątki w godz. 14.00-16.00.
Czas trwania zajęć: zajęcia będą trwały od września do grudnia 2025 r.
Prowadzący zajęcia: Iwona Chrząszcz-Piątkowska
Adresaci zajęć: uczniowie klas II–VI szkoły podstawowej z trudnościami w uczeniu się lub obniżoną motywacją do nauki. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci, które wymagają pomocy w kształtowaniu pozytywnego nastawienia do nauki, mają trudności w radzeniu sobie z niepowodzeniami, chcą nauczyć się jak rozwijać systematyczność i umiejętność planowania pracy własnej oraz mają obniżoną sprawność motoryki małej.
Cel zajęć: rozwijanie wewnętrznej motywacji do nauki, poznanie i stosowanie efektywnych technik uczenia się, wzmacnianie poczucia własnej skuteczności i wiary w swoje możliwości, doskonalenie umiejętności planowania i organizacji pracy własnej oraz usprawnienie motoryki małej.
Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja trwa od 25.08.2025 r. do 8.09.2025r. Pierwszeństwo w zapisie mają dzieci posiadające opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej (np. w zakresie trudności w uczeniu się, zaburzeń koncentracji uwagi, problemów z motywacją).
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: mkuczwalska@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.
O zakwalifikowaniu na zajęcia decydują osoby prowadzące, a informacja o przyjęciu zostanie do Państwa przesłana drogą mailową.
Termin zajęć: zajęcia odbywają się w poniedziałki:
kl. II-III - w godz. 16.00 -17.00 (sala nr 5, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)
kl. IV-VI - w godz. 17.00-18.00 (sala nr 5, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)
Czas trwania zajęć:
I półrocze - od 15.09.2025 r. do 16.01.2026 r.
II półrocze - od 2.02.2026 r. do 22.06.2026r.
Prowadzący zajęcia: Izabela Andrysiak, Marta Kuczwalska
Adresaci zajęć: dzieci z klas 2 szkoły podstawowej ze specyficznymi trudnościami w nauce, z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz z trudnościami emocjonalnymi i behawioralnymi.
Cel zajęć: zajęcia oparte są na programach "Bilateralna Integracja (BI) wg. S.Dobie" oraz "Sensogimnastyka mózgu". Są to metody, które łączą sensorykę, neuronaukę i ruch.
Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja trwa od 25.08.2025 r. do 05.09.2025 r. Na zajęcia przyjmowane są dzieci posiadające opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej z odpowiednimi zaleceniami oraz dzieci nieobjęte terapią w innych placówkach. Liczba osób w grupie: 6.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: m.wardzinska@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.
O zakwalifikowaniu na zajęcia decydują osoby prowadzące, a informacja o przyjęciu zostanie do Państwa przesłana drogą mailową.
Termin zajęć: zajęcia odbywają się w czwartki w godz. 18.30 – 20.00 (sala nr 11,PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17).
Czas trwania zajęć: od 15.09.2025 r. do 18.06.2026 r.
Prowadzący zajęcia: Anna Jesionkowska, Magdalena Wardzińska
Adresaci zajęć: uczniowie klas VII-VIII posiadający opinię o specyficznych trudnościach w uczeniu się oraz mający trudności w zakresie pamięci i koncentracji uwagi oraz wymagający doskonalenia umiejętności szkolnych takich jak pisanie i czytanie.
Cel zajęć: utrwalanie zasad ortografii oraz pisowni wyrazów, wzmacnianie kompetencji w zakresie pisania i czytania, w tym także czytania ze zrozumieniem.
Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja trwa od 01.09.2025 r. do 19.09.2025 r. Pierwszeństwo mają uczniowie nie objęci pomocą na terenie szkoły oraz poradni. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zakwalifikowanie do zajęć zostanie poprzedzone konsultacją z rodzicem.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: mlipiec@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.
Termin zajęć: zajęcia odbywają się czwartki w godz. 19.00-20.00 (sala nr 5, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)
Czas trwania zajęć: od 25.09.2025 r. do 18.06.2026 r.
Prowadzący zajęcia: Magdalena Lipiec
Adresaci zajęć: uczniowie klas VI-VIII, którzy chcą trenować umiejętność poprawnego pisania.
Cel zajęć: poznanie i utrwalenie zasad pisowni ortograficznej oraz wzmacnianie kompetencji w zakresie poprawnego pisania i czytania ze zrozumieniem.
Rekrutacja na zajęcia: rekrutacja trwa od 28.08.2025 r. do 24.09.2025 r. na zajęcia, które rozpoczynają się we wrześniu, a od 02.02.2026 r. do 18.02.2026 r. na zajęcia, które zaczynają się w lutym. Pierwszeństwo mają uczniowie posiadający zalecenia z poradni o konieczności odbycia warsztatów ortograficznych
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: bfigurska@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.
O zakwalifikowaniu się dziecka na zajęcia rodzic będzie powiadomiony telefonicznie lub mailowo.
Termin zajęć: zajęcia odbywać się będą w czwartki w godzinach:
I/III grupa - w godz. 15.00 – 16.00 (sala nr 5, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)
II/IV grupa - w godz. 16.00 – 17.00 (sala nr 5, PPP20, ul. Powstańców Śląskich 17)
Czas trwania zajęć:
> grupa I: 25.09.2025r. – 12.02.2026 r.
> grupa II: 25.09.2025 r. – 12.02.2026 r.
> grupa III: 19.02.2026 r. – 25.06.2026 r.
> grupa IV: 19.02.2026 r. – 25.06.2026 r.
Prowadzący zajęcia: Beata Figurska – Wilk.
Adresaci zajęć: zajęcia dla uczniów klas VI-VIII mających trudności w pisaniu i czytaniu oraz ze znajomością reguł ortograficznych.
Cel zajęć: usprawnianie umiejętności czytania i pisania, usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych, doskonalenie zdolności koncentracji, stymulowanie rozwoju psychospołecznego, budowanie wiary we własne możliwości.
Rekrutacja na zajęcia: zapisy na zajęcia rozpoczynają się od 01.09.2025 r. Pierwszeństwo przy zapisie mają dzieci kierowane przez specjalistów Poradni oraz te, które nie uczęszczają na podobne zajęcia.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: j.pecht@eduwarszawa.pl W wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, powód zgłoszenia oraz numer kontaktowy.
Termin zajęć: zajęcia odbywają się raz w tygodniu w sali nr 3 w Filii PPP20, ul. Pełczyńskiego 26:
> w poniedziałki w godz. 16:00-17:00 oraz 17:00-18:00,
> we wtorki w godz.14:00-15:00 oraz 15:00-16:00 ,
> w czwartki w godzinach 15:00-16:00, 16:00-17:00, 17:00-18:00 oraz18:00-19:00
Czas trwania zajęć: zajęcia rozpoczynają się we wrześniu 2025 r. i trwają dwa semestry, do końca roku szkolnego 2025/2026.
Prowadzący zajęcia: Joanna Pecht
W przypadku pytań
Zapraszamy do kontaktu
Często zadawane pytania
FAQ
Nasza poradnia świadczy pomoc psychologiczno – pedagogiczną dzieciom i młodzieży, uczęszczającym do szkół i przedszkoli z rejonu Dzielnicy Bemowo, a także dzieciom zamieszkałym w Dzielnicy Bemowo, nieobjętym edukacją przedszkolną. Poradnia udziela także pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, udziela rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży, a także wspomaga przedszkola, szkoły i placówki z rejonu dzielnicy Bemowo
w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Wszystkie formy pomocy oferowane przez naszą poradnię są bezpłatne.
Na badania diagnostyczne do psychologa, logopedy oraz pedagoga/ terapeuty pedagogicznego umówić można się osobiście w recepcji poradni lub telefonicznie. Ze względu na specyfikę procesu diagnostycznego na wyżej wymienione badania poradnia nie prowadzi zapisów elektronicznych.
W celu wydania opinii psychologiczno – pedagogicznej przez poradnię dziecko musi mieć wykonane niezbędne badania diagnostyczne.
W przypadku trudności szkolnych najczęściej wykonuje się badanie psychologiczne oraz pedagogiczne. W uzasadnionych przypadka również badanie logopedyczne oraz diagnozę integracji sensorycznej.
W przypadku trudności społeczno – emocjonalnych wykonuje się badania psychologiczne oraz inne zalecane przez psychologa prowadzącego proces diagnostyczny dziecka.
W uzasadnionych przypadkach psycholog prowadzący proces diagnostyczny może poprosić rodzica o wykonanie dodatkowych badań w placówce medycznej np. badanie okulistyczne, laryngologiczne lub też zalecić dodatkową konsultację z lekarzem psychiatrą lub neurologiem.
Po dokonaniu pełnej diagnozy, omówieniu wszystkich wyników badań ze specjalistami – diagnostami rodzic, w celu wydania opinii lub informacji o wynikach badań dziecka, składa pisemny wniosek o wydanie w/w dokumentu.
Od dnia złożenia wniosku specjaliści mają 30 dni (w uzasadnionych przypadkach 60) na przygotowanie i wydanie stosownego dokumentu.
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może zostać wydane dla dzieci/uczniów niepełnosprawnym: niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, i z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz dla uczniów zagrożonym niedostosowaniem społecznym lub niedostosowanych społecznie.
W celu uzyskania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla swojego dziecka należy:
- Zgłosić się osobiście do recepcji poradni i zapisać się na wizytę do psychologa opiekującego się szkołą/przedszkolem Twojego dziecka .
- Zapisać dziecko na wszystkie wskazane przez naszego pracownika badania diagnostyczne.
- Dostarczyć do psychologa prowadzącego proces diagnostyczny niezbędne dokumenty m.in. aktualną opinie ze szkoły /przedszkola o funkcjonowaniu dziecka, aktualne zaświadczenie od lekarza specjalisty potwierdzające rozpoznanie danej niepełnosprawności. Druk opinii ze szkoły oraz zaświadczenia lekarskiego dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki. Podczas pierwszego spotkania konsultacyjnego psycholog poinformuje Cię jakie jeszcze dokumenty należy złożyć celem uzyskania orzeczenia.
- Po zakończonym procesie diagnostycznym, omówieniu wyników badań ze specjalistami oraz dostarczeniu wszystkich wskazanych przez psychologa dokumentów należy wypełnić wniosek o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dziecka, przeanalizować
wszystkie dokumenty z psychologiem prowadzącym sprawę i złożyć wniosek w recepcji
poradni. Wniosek podpisany musi zostać przez obydwoje rodziców. Druk wniosku dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki. - Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.
- Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powołanym do rozpatrzenia złożonego wniosku.
Nie. Orzeczenia dla dzieci niewidzących i niesłyszących wydaje specjalistyczna poradnia TOP mieszcząca się na ul. Raszyńskiej 8/10.
Poradnia nie przekazuje żadnych dokumentów wydanych dla dziecka do placówek edukacyjnych. Wydane przez naszą poradnie opinie, orzeczenie lub inne dokumenty rodzic odbiera osobiście z recepcji poradni potwierdzając ich odbiór własnoręcznym podpisem. Po odebraniu dokumentu rodzic może przekazać dany dokument do szkoły swojego dziecka.
W celu zapisania dziecka na diagnozę integracji sensorycznej konieczne jest wskazanie specjalisty z naszej poradni – psychologa/pedagoga lub logopedy. Po otrzymaniu wskazania do diagnozy należy skontaktować się mailowo z jednym z diagnostów integracji sensorycznej. Kontakt mailowy do specjalistów SI znajduje się w zakładce o nas/zespół. Prosimy nie wysyłać zgłoszeń do wszystkich diagnostów SI. Każde zgłoszone na badanie dziecko trafia na wspólną listę. Powielanie zgłoszeń wydłuża proces ich weryfikacji.
Aby móc ubiegać się o wydanie opinii o wwrd konieczne jest aktualne zaświadczenie lekarskie stwierdzające niepełnosprawność dziecka.
W celu rozpoczęcia procesu diagnostycznego należy osobiście lub telefonicznie skontaktować się z recepcją poradni, w celu umówienia się na spotkanie z psychologiem opiekującym się przedszkolem Twojego dziecka. Jeśli Twoje dziecko nie uczęszcza jeszcze do przedszkola pracownik recepcji umówi Cię do wyznaczonego specjalisty. Podczas pierwszego spotkania psycholog przeanalizuje dostarczone zaświadczenie lekarskie i zgodnie z potrzebami wskaże na jakie badania diagnostyczne w naszej poradni należy zapisać dziecko.
Po dokonaniu wskazanych badań, omówieniu ich wyników ze specjalistą oraz dostarczeniu wszystkich niezbędnych dokumentów/zaświadczeń należy dokładnie wypełnić wniosek o wydanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, sprawdzić go z psychologiem prowadzącym sprawę, a następnie złożyć go w recepcji porani. Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.
Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powołanym do rozpatrzenia złożonego przez Ciebie wniosku.
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane zostaje maksymalnie 7 dni od terminu, w którym odbyło się posiedzenie zespołu orzekającego.
Pracownik naszej recepcji poinformuje Cię telefonicznie o możliwości odebrania orzeczenia. Dokument rodzic odbiera osobiście, potwierdzając jego odbiór własnoręcznym podpisem. Wydajemy jeden egzemplarz orzeczenia. Poradnia nie przesyła rodzicom skanów orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego.
Nie. Wydanie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się do realizacji zajęć/terapii wynikających z w/w opinii na terenie naszej poradni.
W celu objęcia dziecka wczesnym wspomaganiem rozwoju w naszej poradni należy wziąć udział w rekrutacji, która odbywa się raz w roku, na przełomie kwietnia i maja. W tym celu należy wypełnić wniosek o realizację opinii WWRD ( druk wniosku dostępny jest w recepcji oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki) i złożyć go osobiście w recepcji poradni lub do koordynatora Zespołu WWRD p. Magdaleny Stępień (po uprzednim umówieniu się).
Koordynator kontaktuje się telefonicznie lub mailowo z rodzicami dzieci zakwalifikowanych do realizacji opinii w danym roku szkolnym. O kolejności przyjęć decyduje data złożenia wniosku. Brak kontaktu ze strony koordynatora oznacza dalsze oczekiwanie w kolejce.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka nie jest objęty rejonizacją. Opinię można realizować bezpłatnie w dowolnej placówce publicznej na terenie całej Warszawy.
Zapisy na terapię integracji sensorycznej na dany rok szkolny odbywają się w ostatnim tygodniu sierpnia poprzedzającym nowy rok szkolny. Informacja o rozpoczęciu zapisów pojawia się na naszej stronie internetowej oraz na Facebooku poradni. Przed przystąpieniem do zapisów prosimy o zapoznania się z regulaminem i zasadami rekrutacji.
Nie. Ze względu na dane wrażliwe znajdujące się we wnioskach składanych do poradni nie przyjmujemy wniosków w formie skanów. Wniosek należy złożyć osobiście lub pocztą tradycyjna lub za pomocą e-Doręczeń.
Masz inne pytania?
Skontaktuj się z nami.
Skontaktuj się z nami już dziś
Nie czekaj, zrób pierwszy krok w kierunku wsparcia dla swojego dziecka. Jesteśmy tutaj dla Ciebie!
